JHL:N LUOTTAMUSMIESVAALIT

3.11.2023

JHL:N LUOTTAMUSMIESVAALIT

JHL:n jäseniä koskevat luottamusmiehen ja varaluottamusmiehen vaalit käynnistyvät ehdokasasettelulla. Vaaleilla valittava luottamusmies ja varaluottamusmies edustavat jäseniä seuraavalla toimialueella:

Helsingin kaupunki/Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala:
Perhe- ja sosiaalipalvelut (3 luottamusmiestä ja 3 varaluottamusmiestä SOTE-TES, HYVTES ja TTES)

-          Lastensuojelu ja perhesosiaalityö 1 + 1

-          Nuorten palvelut ja aikuissosiaalityö 1 +1

-          Vammaistyö 1 + 1

Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut (1 luottamusmiestä ja 1 varaluottamusmiestä SOTE-TES)

Terveys- ja päihdepalvelut (3 luottamusmiestä ja 3 varaluottamusmiestä SOTE-TES)

-          Asumis-, kriisi- ja päihdepalvelut 1 + 1

-          Psykiatria 1 +1

-          Terveysasemat ja sisätautien poliklinikka sekä suun terveydenhuolto 1 + 1

Pelastustoimi (1 luottamusmies ja 1 varaluottamusmies HYVTES)

Hallinto (1 luottamusmies ja 1 varaluottamusmies HYVTES)

Ehdokasasettelu

Ehdolle voi asettua JHL:n jäsen, jolla täyttyy seuraavat ehdot:
• JHL ry:n jäsenyhdistyksen varsinainen, työsuhteessa oleva jäsen
• asianomaisen työnantajan tai työpaikan työntekijä
• työskentelee ao. työehtosopimusten soveltamisalalla

Kiinnostus luottamusmiehen ja/tai varaluottamusmiehen tehtävään ilmoitetaan suostumuslomakkeella ajalla 02.-10.11.2023. Lomakkeet toimitetaan vaalitoimikunnalle viimeistään perjantaina 10.11.2023 klo 15.00 mennessä.

Mikäli ehdokasasettelussa on määräpäivään mennessä asetettu enemmän ehdokkaita kuin paikkoja, vaalitoimikunta aloittaa sähköiset vaalit ajalla 21.-27.11.2023. Äänestysaika päättyy maanantaina 27.11.2023 klo 15.00. Eniten ääniä saanut ehdokas valitaan varsinaiseksi luottamusmieheksi ja toiseksi eniten ääniä saanut valitaan varaluottamusmieheksi.

Jos ehdokkaita on vain yksi kutakin tehtävää kohden, vaalitoimikunta vahvistaa valinnan kokouksessaan. Valitut luottamusmiehet ja varaluottamusmiehet aloittavat pestissään 1.1.2024. JHL:n Sotepe:n yhdistykset pitävät loppuvuodesta 2023 syyskokouksen tai jäsenkokouksen, jossa vahvistetaan luottamusmieskauden pituus (2 tai 4 vuotta).

Vaalitoimikunnan yhteystiedot:

Ari Uusimäki, 040 661 8536 (yhd. 015)    ari.uusimaki@hel.fi

Pirjo Lehmuskoski (yhd. 015)

Anna Breilin (yhd. 882)

Maarit Lindholm (yhd. 882)

Nina Alasyyad (yhd. 882 varajäsen)

Jaana Räsänen (yhd. 023)

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Olethan tarkistanut yhteystietosi omaJHL:ssä! Ota yhteyttä Ariin (ensisijaisesti sähköpostitse) saadakseni tästä lisätietoja.

Ystävällisin terveisin,

Ari Uusimäki

JHL:n sosiaali-, terveys ja pelastustoimialan vaalitoimikunta